Hvad er digital tidsregistrering?
Digital tidsregistrering er et system, der registrerer de tidspunkter, hvor medarbejdere på et arbejdssted møder ind og går hjem. Det kan f.eks. være i form af et kort, der skal swipes eller et kodeord der skal indtastes. Digital tidsregistrering er også et system, der kan registrere, hvor meget tid der bruges på en opgave. Dette kan gøres ved hjælp af et stopur, der starter og stopper, når der arbejdes på en opgave.
Fordele og ulemper
Digital tidsregistrering kan være en fordel for både arbejdsgiveren og medarbejderen. Arbejdsgiveren kan f.eks. se, hvor meget tid der bruges på en opgave, og medarbejderen kan følge med i, hvor meget tid der er brugt på en opgave.Digital tidsregistrering er dog ikke uden ulemper. Systemet kan f.eks. være svært at administrere, og det kan være en belastning for medarbejderne.En afgørende faktor er, at digital tidsregistrering skal være nemt at administrere. Hvis systemet ikke er nemt at bruge, kan det blive en udfordring for arbejdsgiveren, og han kan opleve, at det er en belastning at bruge systemet. Digital tidsregistrering kan dertil også gøre, at medarbejderen kommer til at føle, at de bliver overvåget.Der findes mange forskellige systemer, og det kan være svært at vælge det rigtige system. Det er vigtigt at finde det rigtige system, da det kan gøre en stor forskel for arbejdsgiveren og vigtigst af alt give en tryg medarbejder.Hvis du vil vide mere så om digital tidsregning, så kan vi anbefale dig, at klikke ind på denne hjemmeside her: https://customoffice.dk