Vælg den rigtige tyverialarm til virksomheden

Vælg den rigtige tyverialarm til virksomheden

november 12, 2019 Slået fra Af admini

Først og fremmest er det altid en rigtig god idé at vælge en tyverialarm af et anerkendt mærke. Dette sikrer kvaliteten, og derudover kan du let og hurtigt få afklaring på om tyverialarmen er forsikringsgodkendt. Er den det, kan det ofte betyde en lavere forsikringspris og eventuelt ekstra kundefordele hos dit forsikringsselskab. Der kan herudover også være penge at spare for dig, hvis du køber din anerkendte tyverialarm online, direkte hos alarmselskabet.

En tyverialarm, der er tilknyttet et alarmselskab, er en rigtig god måde at tyverisikre dit hjem. Et skilt på døren, der signalere at hjemmet har tyverialarm med tilkobling til vagtcentral, har – for det første – en stor præventiv effekt.  Men derudover har du, med denne ordning, også den fordel, at en vagt vil blive tilkaldt straks efter alarmen udløses. Vagten har så mulighed for at pågribe indbrudstyven og tilbageholde vedkommende, indtil politiet ankommer.

Vælger du at købe din tyverialarm på internettet, men er i tvivl, hvilket udstyr du skal købe til alarmen, skal du huske på, at montøren kan rådgive dig omkring dette, og tage eventuelle overflødigt udstyr med tilbage eller tilføje ekstra udstyr, du ikke har fået anskaffet. Husk også, at montøren står til rådighed med råd og vejledning til den kommende brug og vedligehold af tyverialarmen.

Bestiller du en tyverialarm med vagtaftale, betyder aftalen at vagt vil blive sendt ud til hjem i tilfældet af, at alarmen går i gang. Typisk vil alarmselskabet forsøge at kontakte dig, inden en vagt når ud på dine adresse, så du har mulighed for at afmelde alarmen, hvis den er blevet udløst ved en fejl.

Som oftest er der to betalingsmuligheder for denne type vagtordning. Den ene mulighed er at betale per vagtudrykning til din adresse, mens du ved den anden betalingsordning ikke betaler noget for en vagtudrykning, men derimod har en lidt højere månedlig betaling. Forskellen prismæssigt på de 2 aftaletyper er ca. 1000 kr. om året.

En tyverialarm der er tilknyttet en vagtcentral, har som nævnt en rigtig god præventiv virkning, og derudover er det også rigtig god løsning, skulle uheldet være ude, og du alligevel oplever et indbrud i dit hjem. Men ud over denne type tyverialarm, har du også mulighed for at vælge en såkaldt GSM-alarm. Denne form for tyverialarm har et indbygget SIM-kort, som gør det muligt, at den automatisk kan foretage et opkald eller sende en sms til din mobiltelefon, når alarmen udløses.

Bestiller du en tyverialarm med tilknytning til vagtcentral via et af de anerkendte alarmselskaber, vil selskabet ofte sørge for opsætningen af alarmen. Det er meget vigtig for den efterfølgende funktion, at tyverialarmen bliver sat helt korrekt op. Derfor benytter selskaberne uddannede montører til opgaven.

Flere alarmselskaber tilbyder også sende konsulenter ud forud for bestillingen, som kan rådgive dig vedrørende tyverialarm og vagtaftale. Ønsker du at vide mere om tyverialarmer med tilknytning til vagtcentral, så tag kontakt et af de anerkendte selskaber. De står altid til rådighed med kvalificeret rådgivning.